wywołana do tablicy – Liebster Blog Award

Rzucono mi wyzwanie – podniosłam rękawicę i oto jestem. 🙂

http://italiapozaszlakiem.blogspot.de/2014/10/liebster-blog-award-teraz-juz-wiem-o-co.html

Potraktuję to jak kredyt zaufania – Magda – dziękuję! 🙂

Blogerka ze mnie na razie żadna, choć rzeczywiście, mam nadzieję, że rozkręcę się bardziej  ku uciesze własnej i innych. Tymczasem – otrzymałam 7 pytań, na które udzielę 7 odpowiedzi, jak sobie Magdo życzysz:

1. Najpiękniejszy język świata to ….
Tak… gdybym nawet chciała odpowiedzieć inaczej to…. włoski. (ale nie chcę). Oczywiście kocham też dźwięk francuskiego, ale jednak włoski jest tak…. zmysłowy, miękki, rzekłabym seksowny, a zarazem „masuje” półkule mózgowe…. podobnie jak z elfickim – to język, który przenosi w inną rzeczywistość. Tylko jeszcze chciałabym sprawnie nim mówić 😉
IMG_7269
2. Spodnie czy sukienka?
Spodnie w Polsce, sukienka (i to niejedna) w Italii. Nie może być inaczej. Choć chciałabym częściej sukienkę (czyli częściej do Italii poproszę).
IMG_0629
3. Bloguję, bo…
… bo budzą mnie słowa,  z nimi zasypiam, dusze je w sobie, a potem skrobię je w notesikach, na serwetkach w kawiarni, na skrawkach papieru w samochodzie, na czerwonym świetle… Dlatego chciałam miejsce, gdzie mogę je wszystkie wypuścić na wolność, dać im pohasać do woli,  z moją toskańską pasją w tle.
IMG_0156
4. Mogłabym mieć dom z widokiem na: morze / góry / jezioro / las / miasto / coś zupełnie innego.
Dom z widokiem na winnicę lub gaj oliwny – bez dwóch zdań. To widok jaki zapewniam sobie corocznie, wyjeżdżając do Toskanii. Lub widok na aleję cyprysową prowadzącą wprost do drzwi mojego kamiennego domu. Tak sobie wymarzyłam – i tak (wierzę) – będzie. Przecież marzenia są po to, aby je realizować, czyż nie?
IMG_0583
5. I speak polish what’s your superpower?
No i właśnie. Moi włoscy przyjaciele twierdzą ze mam „toskańską duszę”. A Rosita z Positano twierdziła, że czuje podobieństwo mojej natury, do tej typowo włoskiej – spontanicznej, otwartej, entuzjastycznej.
Complimenti, wiem.
Ale dobrze jest to usłyszeć i potwierdzić w sobie, ze za to się lubi i to moja wewnętrzna moc.
IMG_7728
6. Wolisz jeść czy gotować?
Zawsze lubiłam jeść. Ale żeby jeść, trzeba ugotować 🙂 Od czasów mojego wegetarianizmu idzie mi z gotowaniem coraz lepiej, a ostatnio – metodą uważności –  delektowałam się przygotowywaniem jedzenia (była to własna pizza z bakłażanem, cukinią, pomidorami, figami i rukolą). Zaryzykowałabym stwierdzenie, ze lubię biesiadować. Być z innymi przy jedzeniu. dzielić się nim i wymieniać zachwytami. I doznawać różnymi zmysłami tego, co jem.
IMG_7521
7. Na emeryturze zamieszkałabym w …
Mam nadzieję, ze jeszcze przed emeryturą! 🙂 Toskański, tradycyjny dom na wsi, może być do remontu – to  moja pozycja nr 1 na mojej „bucket list”.
IMG_0119
Skomentuj

